Subject: Nõue Undla silla teise ava lõhkumise lõpetamise kohta
From: Start Park <[email-masked]>
To: [email-masked]
Date: Tue, 6 May 2025 09:52:42 +0300

Palun koheselt lõpetada Undla silla teise ava lõhkumine. Undla silla teine
ava kuulub Metalldetail OÜ-le ja on rajatisena veskihoone oluline osa.
Palun esitage enne edasisi töid Undla silla teise avaga seoses
Transpordiameti omandiõigust kinnitavad dokumendid. Undla silla teise ava
lammutamine nõuab ehitusluba. Palun esitage enne edasisi töid kehtiv
ehitusluba, kus on projekt Undla teise ava lammutamise kohta.
Vastavalt Ehitusseadustiku *§ 3.*  Ehitis (3) Funktsionaalselt koos
toimivat ehituslikku kompleksi, mis võib koosneda nii hoonetest kui ka
rajatistest, võib käesolevas seadustikus sätestatud teatise- ja
loamenetlustes käsitleda ühe ehitisena.
Undla silla teine ava on funktsionaalselt toimiv ehituslik kompleks
veskihoonega, mis kuulub Metalldetail OÜ-le ja on ehitisregistris
registreeritud.

Pauln koheselt lõpetada võõra vara hävitamine, sest Karistusseadustiku *§
201. *  Omastamine

  (1) Valduses oleva võõra vallasasja või isikule usaldatud muu võõra vara
ebaseaduslikult enda või kolmanda isiku kasuks pööramise eest –
karistatakse rahalise karistuse või kuni kaheaastase vangistusega.
[RT I, 21.05.2021, 8 <https://www.riigiteataja.ee/akt/121052021008> -
jõust. 31.05.2021]
*§ 203. *  Asja rikkumine ja hävitamine

  (1) Võõra asja rikkumise või hävitamise eest, kui sellega on tekitatud
oluline kahju, –
karistatakse rahalise karistuse või kuni viieaastase vangistusega.

*§ 204. *  Kultuurimälestise, arhivaali, museaali ja muuseumikogu rikkumine
ja hävitamine
[RT I, 12.07.2014, 1 <https://www.riigiteataja.ee/akt/112072014001> -
jõust. 01.01.2015]

  (1) Kultuurimälestise, arhivaali, museaali või muuseumikogu rikkumise või
hävitamise eest, kui sellega on tekitatud oluline kahju, –
karistatakse ühe- kuni viieaastase vangistusega.
[RT I, 12.07.2014, 1 <https://www.riigiteataja.ee/akt/112072014001> -
jõust. 01.01.2015]

Käesolevaga esitan ka selgitustaotluse, et selgitada välja põhjused, miks
Transpordiamet võõrast vara hävitab, kas Transpordiametil on luba Undla
silla teise veskiava omanikult.

Palun koheselt tööd peatada Undla silla teise  veskiava hävitamise osas.

Lisatud on Metalldetail OÜ omandit kinnitav dokument.

Lugupidamisega
Tarmo Kalde
Metalldetail OÜ
juhatuse liige

---
Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu turvalisuses kindel.